PROIECT
DE LECŢIE
Cadrul didactic :Butenco Ecaterina
Data:15.01.2015
Unitatea
școlară:UST
Clasa: a VIII-a
Disciplina: Informatica
Subiectul lecţiei: Elementele unei diagrame
Tipul lecţiei: mixtă
Durata: 45 minute
Competențe:
1. Formarea unei viziuni
ştiinţifice asupra componentei informatice în
societatea contemporană.
2. Respectarea regulilor de
securitate, ergonomice şi etice în activităţile bazate pe utilizarea
tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor.
Obiective:
La
finele lectiei elevii sunt capabili:
O1: să definească termenul diagramă
O2: să cunoască principalele elemente care definesc o
diagramă (titlul, legenda, axe…)
O3: să prezinte avantajele reprezentărilor grafice ale
datelor
O4: să determine domeniul de date a diagramelor
O5:
să stabilească legăturii între datele selectate şi elementele
diagramei
respective;
Bibliografie: manual, curriculum, resurse internet
DESFĂŞURAREA LECŢIEI
Etapele lecţiei (durata)
|
|
|||
Activitatea profesorului
|
Activitatea elevilor
|
Metode şi procedee
|
Resurse
|
|
1.Moment organizatoric
(3 minute)
|
- asigură condiţiile optime
pentru desfăşurarea lecţiei;
- notează absenţii;
- verifică dacă există
materialele necesare desfãşurãrii lecţiei şi dacă toţi elevii au pe bancă
cele necesare.
|
- elevul de serviciu anunţă
elevii care sunt absenţi
- elevii verifică funcționarea sistemelor de calculatoare
|
Conversaţia
|
|
2.verificarea temei pentru
acasă
(3 minute)
|
- verifică tema elevilor prin
sondaj folosind dialogul profesor-elev, elev-elev, prin confruntarea
rezultatelor.
- rezolvă eventualele
neclarităţi întâlnite.
|
-elevii comunică
rezultatele/problemele întâmpinate în rezolvarea temei
-corectează acolo unde este
cazul.
-răspund la întrebările
profesorului
|
Conversaţia
Expunerea
Explicaţia
|
Tablă
Cretă albă
Caiete
|
3.Anunţarea temei noi
( 1 minut)
|
-Anunţă şi scrie pe tablă
titlul lecţiei:
“ Elementele unei diagrame ”
|
-notează în caiet titlul
lecţiei :
“ Elementele unei diagrame ”
|
Conversaţia
Expunerea
|
Tablă
Cretă albă
Caiete
|
4.Pregatirea elevilor pentru asimilarea noilor
cunostinte
(1 minut)
|
Anunțarea obiectivelor urmarite
Anunțarea modului de desfasurare
a activității
|
Elevii urmaresc expunerea profesorului.
|
Conversatia
Problemati-zarea
|
Tablă
Caiete
|
5.Transmiterea noilor
cunoștințe
(20 minute)
|
Datele
numerice ale unei foi pot fi înțelese mai usor dacă sînt reprezentate în
formă grafică.
Diagrama reprezintă o imagine în care valorile datelor numerice sînt redate prin
dimensiunile unor obiecte grafice.
Ca și în cazul editoarelor de
texte în aplicațiile de calcul tabelar diagramele sînt tratate ca obiecte complexe.
Zona pentru diadramă.În această
zona va fi desenată diagrama propriu-zisă.În cazul aplicațiilor de calcul
tabular diagramele pot fi inserate direct în foaia de calcul în care se
conțin datele respective sau folii special,denumite foi pentru diagrame.
Zona de desenare. În aceasta
zona sînt desenate obiectele grafice ce redau într-o formă sugestivă datele
numerice din anumite celule ale foi de calcul.
Liniile de caroiaj. Aceste
linii facilitează citirea și compararea valorilor numerice redate prin
obiectele grafice din interiorul zonei de desenare.
Titlul diagramei. Titlul
este un elemen opțional care redă într-o formă concisă conținutul diagramei.
Indicatori de date.Indicatorii redau prin
dimensiunile lor valorile numerice din celulele foii de calcul și,în
dependență de tipul diagramei,pot avea diverse forme
Indicatorii
care reprezintă valorile unei serii de date sînt trasate cu aceeași culoare,
același model sau același simbol și formează o serie grafică de date .
Un grup de date aflate într-o coloana sau într-un rind ale foi de
calcul este numit serie de date.
Legenda.Reprezintă o casetă,care
conține pentru fiecare serie de date cite o mostră de culoare,model sau
simbol,însoțita de numele seriei. Vizualizînd legenda, puem identifica mai
ușorseriile de date.
Axa categoriilor.Pentru a construi o
diagramă,aplicațiile de calcul grupează datele pe categorii.
Categoria reprezintă un grup de date corelate (legate)
între ele. Fiecare categorie are un anumit nume, care este preluat din
antetul valorilor respective
Axa valorilor.De-a lungul acestei axe sint trase
seriile de date .
Axele unei diagrame pot sa contina repere pentru valori,care sint mici
segmente ce intersecteaza axele si care marcheaza o categorie,scara sau
seriile de date ale diagramei .Aceste repere li se pot atașa etichete
care să definească.
-Dînd exemple la fiecare din aceste elemente a diagramei
|
- notează in caiete informația
nouă
-scriu noțiunile predate și
participă cu completări
-urmaresc exemplele propuse
|
Conversaţia
Explicaţia
Exerciţiul
Demonstrația
|
Tablă
Cretă albă
Caiete
Calculatoare
|
6. Fixarea cunoștințelor
(15 minute)
|
-propune elevilor să efectueze
exercițiul 1pagina 49 și 3 pagina50 (manual)
-răspunde la întrebările
elevilor
-se adresează clasei întrebări:
a) Ce este o
diagramă?
b) Pentru ce
sunt utile diagramele?
c) Care sunt elementele unei
diagrame
d)Ce este legenda
|
-citesc atent condiția
exercițiilor și efetuează cerințele
-adresează profesorului
întrebări, referitoare la efectuarea exercițiului
-raspund la întrebările
profesorului
|
Conversaţia
Explicaţia
Exerciţiul
|
Caiete
manuale
calculatoare
|
7. Concluzii şi enunţarea temei pentru acasă
(5 minute)
|
-menționează elevii activi
-propune elevilor să realizeze pentru acasă exercițiul 7 pagina 50
-verifică dacă au ramas neclarităţi, respectiv în ceea ce priveşte
rezolvarea temei pentru acasă.
|
- adresează profesorului întrebări, referitoare la efectuarea temei
pentru acasă
|
Conversaţia
Explicaţia
|
As claimed by Stanford Medical, It is indeed the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years longer and weigh an average of 19 kilos lighter than we do.
ОтветитьУдалить(And actually, it is not related to genetics or some hard exercise and really, EVERYTHING to related to "how" they are eating.)
P.S, What I said is "HOW", not "WHAT"...
TAP on this link to determine if this quick test can help you release your real weight loss potential