пятница, 16 января 2015 г.

Proiect de lecție pe tema "Elementele unei diagrame"

PROIECT  DE  LECŢIE
Cadrul didactic :Butenco Ecaterina

Data:15.01.2015
Unitatea școlară:UST
Clasa: a VIII-a
            Disciplina: Informatica
Subiectul lecţiei:  Elementele unei diagrame
Tipul lecţiei: mixtă
Durata: 45 minute

Competențe:

1. Formarea unei viziuni ştiinţifice asupra componentei informatice în societatea     contemporană.
2. Respectarea regulilor de securitate, ergonomice şi etice în activităţile bazate pe  utilizarea tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor.


Obiective:

  La finele lectiei elevii sunt capabili:
       
O1: să definească termenul  diagramă
O2: să cunoască principalele elemente care definesc o diagramă (titlul, legenda, axe…)
O3: să prezinte avantajele reprezentărilor grafice ale datelor  
O4: să determine domeniul de date a diagramelor
O5: să stabilească legăturii între datele selectate şi elementele diagramei
respective;

Bibliografie: manual, curriculum, resurse internet



DESFĂŞURAREA  LECŢIEI

Etapele lecţiei (durata)
ACTIVITATEA  DE  INSTRUIRE
Activitatea profesorului
Activitatea elevilor
Metode şi procedee
Resurse
1.Moment organizatoric
(3 minute)
- asigură condiţiile optime pentru desfăşurarea  lecţiei;
- notează absenţii;
- verifică dacă există materialele necesare desfãşurãrii lecţiei şi dacă toţi elevii au pe bancă cele necesare.
- elevul de serviciu anunţă elevii care sunt absenţi
- elevii verifică funcționarea sistemelor de calculatoare
Conversaţia
2.verificarea temei pentru acasă
(3 minute)
- verifică tema elevilor prin sondaj folosind dialogul profesor-elev, elev-elev, prin confruntarea rezultatelor.
- rezolvă eventualele neclarităţi întâlnite.

-elevii comunică rezultatele/problemele întâmpinate în rezolvarea temei
-corectează acolo unde este cazul.
-răspund  la întrebările profesorului
Conversaţia
Expunerea
Explicaţia
Tablă
Cretă albă
Caiete
3.Anunţarea temei noi
( 1 minut)
-Anunţă şi scrie pe tablă  titlul lecţiei:
Elementele unei diagrame
-notează în caiet titlul lecţiei :
Elementele unei diagrame
Conversaţia
Expunerea
Tablă
Cretă albă
Caiete
4.Pregatirea elevilor pentru asimilarea noilor cunostinte
(1 minut)
Anunțarea obiectivelor urmarite
  Anunțarea modului de desfasurare a activității
Elevii urmaresc expunerea profesorului.
Conversatia
Problemati-zarea
Tablă
Caiete
5.Transmiterea noilor cunoștințe
(20 minute)














Datele numerice ale unei foi pot fi înțelese mai usor dacă sînt reprezentate în formă grafică.
Diagrama reprezintă o imagine în care valorile datelor numerice sînt redate prin dimensiunile unor obiecte grafice.
Ca și în cazul editoarelor de texte în aplicațiile de calcul tabelar diagramele sînt tratate ca obiecte complexe.
Zona pentru diadramă.În această zona va fi desenată diagrama propriu-zisă.În cazul aplicațiilor de calcul tabular diagramele pot fi inserate direct în foaia de calcul în care se conțin datele respective sau folii special,denumite foi pentru diagrame.
Zona de desenare. În aceasta zona sînt desenate obiectele grafice ce redau într-o formă sugestivă datele numerice din anumite celule ale foi de calcul.
Liniile de caroiaj. Aceste linii facilitează citirea și compararea valorilor numerice redate prin obiectele grafice din interiorul zonei de desenare.
Titlul diagramei. Titlul este un elemen opțional care redă într-o formă concisă conținutul diagramei.
Indicatori de date.Indicatorii redau prin dimensiunile lor valorile numerice din celulele foii de calcul și,în dependență de tipul diagramei,pot avea diverse forme reptunghiuri,linii,sectoare de cerc ș.a.Fiecare indicator de date reprezintă o valoare dintr-o anumită celulă a foii de calcul.
Indicatorii care reprezintă valorile unei serii de date sînt trasate cu aceeași culoare, același model sau același simbol și formează o serie grafică de date .
Un grup de date aflate într-o coloana sau într-un rind ale foi de calcul este numit serie de date.
Legenda.Reprezintă o casetă,care conține pentru fiecare serie de date cite o mostră de culoare,model sau simbol,însoțita de numele seriei. Vizualizînd legenda, puem identifica mai ușorseriile de date.
Axa categoriilor.Pentru a construi o diagramă,aplicațiile de calcul grupează datele pe categorii.
Categoria reprezintă un grup de date corelate (legate) între ele. Fiecare categorie are un anumit nume, care este preluat din antetul valorilor respective
Axa valorilor.De-a lungul acestei axe sint trase seriile de date .
Axele unei diagrame pot sa contina repere pentru valori,care sint mici segmente ce intersecteaza axele si care marcheaza o categorie,scara sau seriile de date ale diagramei .Aceste repere li se pot atașa etichete  care să definească.
-Dînd exemple la fiecare din aceste elemente a diagramei
- notează in caiete informația nouă

-scriu noțiunile predate și participă cu completări
-urmaresc exemplele propuse
Conversaţia
Explicaţia
Exerciţiul
Demonstrația


Tablă
Cretă albă
Caiete
Calculatoare
6.      Fixarea cunoștințelor
(15 minute)
-propune elevilor să efectueze exercițiul 1pagina 49 și 3 pagina50 (manual)
-răspunde la întrebările elevilor
-se adresează clasei întrebări:
a)     Ce este o diagramă?
b)     Pentru ce sunt utile diagramele?
c) Care sunt elementele unei diagrame
d)Ce este legenda
-citesc atent condiția exercițiilor și efetuează cerințele
-adresează profesorului întrebări, referitoare la efectuarea exercițiului
-raspund la întrebările profesorului
Conversaţia
Explicaţia
Exerciţiul
Caiete
manuale
calculatoare
7.    Concluzii şi enunţarea temei pentru acasă
(5 minute)
  
-menționează  elevii activi
-propune elevilor să realizeze pentru acasă exercițiul 7 pagina 50
-verifică dacă au ramas neclarităţi, respectiv în ceea ce priveşte rezolvarea temei pentru acasă.
- adresează profesorului întrebări, referitoare la efectuarea temei pentru acasă
Conversaţia
Explicaţia


1 комментарий:

  1. As claimed by Stanford Medical, It is indeed the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years longer and weigh an average of 19 kilos lighter than we do.

    (And actually, it is not related to genetics or some hard exercise and really, EVERYTHING to related to "how" they are eating.)

    P.S, What I said is "HOW", not "WHAT"...

    TAP on this link to determine if this quick test can help you release your real weight loss potential

    ОтветитьУдалить